21 січня в онлайн-форматі відбулася зустріч компаній та організацій IT-сфери Маріуполя, Сєвєродонецька та Краматорська, на якій підбили підсумки 2020 року. Одним з досягнень року стало те, що маріупольські стартапи змогли залучити на свою діяльність 70 тис. доларів.
Маріупольські стартапи зібрали більше 70 тис. доларів у 2020 році. Як і на чому заробляють у Маріуполі
На конференції "MRPL IT Town" директорка Центру розвитку стартапів "1991 Маріуполь" Єва Бельченко поділилася вагомою подією 2020 року:
Маріупольська міська рада, проєкт USAID "Економічна підтримка Східної України" та ГО "SocialBoost" 11 грудня підписали меморандум про співпрацю при створенні Impact Tech Fund на Сході України — фонд, який фінансово підтримуватиме місцеві стартапи у їх перших кроках.
Ми створюємо Фонд стартапів, який дозволить IT-фахівцям реалізувати свої ідеї. Це відкриває нові можливості для молоді та є ще одним важливим кроком на шляху трансформації економіки Маріуполя", — відзначив на підписанні меморандуму міський голова Маріуполя Вадим Бойченко.
За трохи більше, ніж два роки існування Центру "1991 Маріуполь", у ньому створилися десятки стартапів. Нижче розкажемо про чотири з них, які вже працюють у Маріуполі.
VAHTA
Сервіс обліку та аналітики відвідуваності персоналу та клієнтів, який використовує технологію QR-коду та об'єднує в собі можливості мобільного додатку та CRM-системи. VAHTA може порахувати будь-яку кількість відвідувачів на подіях за допомогою системи сканування QR-коду. Засновник стартапу Матвій Василенко говорить, що ідея створити таку систему контролю, яку не можна було б обдурити, з'явилася після маніпуляцій з підробкою паперових документів відвідуваності на його попередній роботі. Щоб додаток не викликав негативу у працівників, туди додали новини, чат, можливість створювати події і знаходити компаньйонів для них.
InCity
Це бот у Telegram та Viber, який надає жителям актуальну інформацію про заклади, підприємства, послуги та державні установи міста: від ресторану до автомийки, від слюсаря до юриста. Підприємці за окрему плату можуть виводити свій бізнес в "топ". Також проєкт передбачає створення платформи, на якій підприємства міста зможуть сконструювати власного бота-помічника для комунікації з клієнтами. На сьогодні, у чат-боті доступний лише Маріуполь, але надалі розробники планують запустити його в усіх великих українських, а також європейських та американських містах.
inTrain
Cервіс для тих, хто подорожує потягами і відчуває себе некомфортно в купе з незнайомцями. На сайті можна знайти попутників по інтересах та рейтингу (всі користувачі проходять перевірку, тому ви знаєте з ким їдете), спілкуватися в чаті з пасажирами та провідником, а також скористатися кнопкою "SOS", якщо ви в небезпеці.
VYUNKO
Інноваційний сервіс еко-доставки, через який клієнт має змогу замовити широкий спектр товарів та послуг: від ліків та книг до продуктів з магазинів та їжі з ресторанів. Сервіс орієнтований на користувачів та формує список актуальних пропозицій та знижок на основі історії замовлень. Акцент робиться на екологічність: VYUNKO не використовує одноразових приладів, а для упаковки предметів — лише екологічні матеріали. Кур'єри пересуваються на короткі дистанції на велосипедах та самокатах (у тому числі, електричних). Пенсіонерам, людям з інвалідністю та іншим вразливим групам населення планують доставляти продукти безкоштовно.