Учора, 26 жовтня, французькі експерти зустрілися з мером Маріуполя Вадимом Бойченко та його заступниками, щоб презентувати концепцію реконструкції набережної: облаштування Приморського бульвару, 6 комфортних та доступних для всіх категорій населення виходів на Центральний пляж, скейт-парк в районі пірсу, перероблення хвилерізів під пірси, багато простору, пішохідні зони та велодоріжки.
Експерти французьких компаній "Beten", "Interland" та "GIP Littoral" приїхали до Маріуполя та представили проєкт реконструкції маріупольської прибережної зони. На цей проєкт французи отримали фінансування від Міністерства закордонних справ Франції.
Експерт компанії "Interland" Матіас Руе розповів про 6 принципів, які застосовують до цього проєкту:
1. Звільнити простір, щоб можна було гуляти вздовж всього пляжу без перепон.
Як говорить Матіас Руе, зараз простір на пляжах занадто забудований маленькими будівлями, якимись конструкціями, - так бути не повинно.
2. Оформити 6 комфортних входів на пляж. Зараз їх більше, ніж потрібно, але мало з них у гарному стані.
3. "Захистити" пляж від залізної дороги. Пропонують озеленити та упорядкувати залізничні шляхи, щоб таке сусідство стало непомітним для відвідувачів.
4. Сконцентрувати основну інфраструктуру у зоні вже існуючого пірса.
5. Розширити пляж на 100 м у районі пішохідного мосту і на 30 м - у районі хвилерізів.
6. Використання лише екологічно чистих матеріалів.
Головні елементи організації простору:
- Створення трьох пішохідних маршрутів: вздовж Центрального пляжу велика прогулянкова набережна, вздовж Приморського бульвару (який потрібно озеленити та розширити пішохідні зони), у Приморському парку з оглядовими майданчиками.
- Розбивка пляжа на 4 основні зони, у кожної з яких буде свій туристичний магніт.
Експертка-урбаністка з "Interland" Алізе Моро розповіла, що вони пропонують розділити набережну на чотири зони, кожна з яких матиме свій туристичний магніт. Перша зона – у районі мосту через залізничну колію. Тут зроблять сучасну зону відпочинку. Друга – пірс, де можна облаштувати сучасний яхт-клуб, фестивальну зону та скейт-парк. Третя – територія хвилерізів. Їх пропонують переробити під пірси з облаштованими місцями для риболовлі. Четверта зона – тераса з ресторанами.
Все це - поки концепція. Інженерний проєкт планують почати розробляти у 2022 році. Обіцяють, що він буде відповідати тому проєкту реконструкції Центрального пляжу, який одержав перемогу в жовтні цього року.
Самі роботи з реконструкції набережної у найбільш оптимістичному варіанті розпочнуться у 2023 році. Кошти на все це має виділити уряд Франції, уряд України та, можливо, частину візьмуть з місцевого бюджету.
Але коли саме це буде, в якому обсязі - невідомо. Через бюрократичні складнощі з отриманням фінансування - впровадження проєкту в життя може затягнутися.
Нагадаємо, 5 жовтня у Маріуполі визначили переможця міжнародного конкурсу ідей для архітекторів - "SBM Studio", які представити проєкт реконструкції Центральної набережної міста. Відповідно до нього, там має з'явитися річковий порт, конференц-зал із маяком та ферми мідій.
Читайте також: Ферма мидий и речной порт. Как после реконструкции будет выглядеть Центральная набережная Мариуполя, - ФОТО
Какими станут мариупольские пляжи. Идеи, предложения, проекты, - ФОТО