У Будинку архітектора в Києві успішно відкрив весняний сезон відновлений Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс". Ним керує 69-річний диригент, заслужений діяч мистецтв України Василь Крячок, який створив цей оркестр у Маріуполі ще 1989 року.
Враженнями від концерту відновленого оркестру поділилося видання Фокус.
"Маестро зараз на лікуванні в Німеччині, але його підопічні й без нього чудово відіграли нову складену ним програму "Музика в ритмі танцю", яка, здавалося, ввібрала весь драматизм, трагедію, але також і надію на звільнення Маріуполя", - пише видання.
Розпочали музиканти з "Маленької нічної серенади" Вольфганга Амадея Моцарта. Це якесь безжурне мирне існування. Ця легка музика викликала асоціації зі смарагдовою лукою, по якій бігають діти. А у фіналі, коли вона стала спокійнішою, спалахнула в уяві інша картина: мати поправляє ковдру дитині та ніжно дивиться на неї.
"Менует" Луїджі Родольфо Бокеріні: діти стали підлітками — їхні перші танці на балу.
Молоді кавалери та жінки — в пишних атласних сукнях: червоних, бірюзових і жовтих. Люстри, розкіш, сотні вогнів.
"Дніпровський вальс" Ігоря Шамо переносить дію вже в сучасну Україну. Бачиш безліч прогулянкових човнів улітку на річці. Чоловіки у футболках — на веслах, дівчата в легких ситцевих сукнях сміються, притримуючи рукою капелюхи з широкими полями, щоб ті не злетіли у воду.
У "Гавоті" Віктора Косенка зненацька з'явилися ностальгічні нотки, наче всі ці щасливі картини — лише спогади про щасливе минуле.
Oblivion короля танго аргентинця Астора Пьяццолли начебто ілюстрував велику боротьбу Маріуполя. Пронизливе соло на скрипці Андрія Рахманіна (закінчив Донецьку консерваторію) звучало як втілення незламного духу маріупольців.
Продовженням цієї композиції стало Libertango П'яццоли, де вже на всю міць звучить тема свободи, наче шалений опір "Азовсталі". І відразу згадався фільм Романа Полянського з Гаррісоном Фордом "Несамовитий", якому вона послужила саундтреком, про боротьбу лікаря в Парижі з арабськими терористами.
Ця шалена музика була схожа на трагічні ураганні вихори. Тут столичні глядачі потроїли музикантам справжні овації. Рахманін кланявся й усміхався.
І завершило цю приголомшливу музичну виставу танго аргентинського композитора Карлоса Гарделя, яка прикрасила культовий фільм "Аромат жінки" з Аль Пачіно, де актор зіграв осліплого підполковника. У стрічці — та сама ідея, що й у композиції: не здаватися, в якому б плачевному становищі ти не опинився. І тоді ти виграєш цю партію в житті.
Наступний виступ оркестру "Ренесанс" відбудеться в Будинку архітектора 10 квітня.
Фото Марина Брікімова/Фокус
Читайте також: Філармонія нескорених: на сцені в Києві виступив маріупольський оркестр "Ренесанс", - ВІДЕО