Ситуація на маріупольському «Азовмаші»: навіть довідки видати не можуть, що вже казати про вагони

Маріупольський машинобудівний концерн «Азовмаш» має давні проблеми. Після смерті президента концерну Олександра Савчука в 2012 році, підприємство стало стрімко втрачати замовлення. Російська Федерація, яка була покупцем 90% продукції, що вироблялася на підприємстві, стала розривати контракти. Так «Азовмаш» поступово перетворювався на банкрута. 

Ще до початку повномасштабного вторгнення родина Савчуків, яка залишилася власником «Азовмашу», призначила директором Костянтина Іващенка. Той був секретарем при президенті Савчукові. А у ролі директора очолив масштабний розпил на металобрухт обладнання «Азовмашу». Національна поліція навіть відкрила кримінальне провадження за фактом незаконного вивезення металу з території підприємства. Але результати розслідування не відомі.

Олександр Савчук, президент концерну "Азовмаш", фото 0629

Після окупації Маріуполя, Костянтин Іващенко був поставлений окупантами керувати містом. Власне, розкрадання того, що не було ще викрадене і не потрапило під російські бомби, і стало однією з основних задач гауляйтера.

Проте наприкінці 2023 року окупанти вирішили взяти під власний контроль пограбунок українського машинобудівного підприємства. І доєднали маріупольський «Азовмаш» до групи компаній «Алмаз».

Що відомо про ГК «Алмаз»

ГК «Алмаз» було створено у якості державного підприємства у 2022 році. Фактично Кремль таким чином намагався взяти під особистий контроль розпил і по грабунок українських підприємств, які захопили росіяни на Донеччині.

Попри анонсовану задачу – виробляти обладнання для оборонної промисловості РФ, поки що у «Алмаза» нічого не виходить. Підприємство демонструє збитки і борги у розмірі 8 млн рублів. А ще за «Алмазом» тягнуться судові справи.

Повідомлялося, що ГК "Алмаз" включатиме 5 закладів:

  • "Топаз" (викрадений і вивезений на територію РФ);
  • Донецький державний завод хімічних виробів;
  • Державний НДІ пластичних мас;
  • НДІ комплексної автоматизації;
  • Макіївський державний проектний інститут.

Ну а в 2023 році сюди включили і «Азовмаш».

Вбивство «Азовмашу»

Окупанти пообіцяли вже до кінця 2024 року відродити підприємство. Головний інженер «Алмазу» К.Колпаков запевняв на початку року: «Верстатний парк «Азовмашу», що зберігся, достатній, щоб відновити виробництво вагонів у колишньому обсязі».

І навіть показав фотографію вагону, начебто виробленого на «Азовмаші». Але, звісно, що це був фейк. 

Колпаков у травні цього року запропонував спочатку відновити роботу «Азовелектросталі» (це інше підприємство на території концерну «Азовмаш»), яке б мало виплавляти сталь для потреб машинобудівельників. А потім вже з тієї стали виробляти вагони.

Пізніше з’ясувалося, що і це неможливо, через відсутність електрики в промислових обсягах, а також через відсутність сировини. Навіть вугілля керівники «Алмазу» пропонували завозити із шахт Ростовської області. 

Тобто окупанти докерувалися до того, що в Донбас тепер є потреба експортувати вугілля, бо власний видобуток зупинився. І єдина шахта, яку ще, виявляється, можна запустити у роботу, це вкрадена у Ріната Ахметова шахта №410. Про це заявив в інтерв’ю пропагандистському виданню ТАСС  перший заступник голови «донецького парламенту», який раніше очолював компанію «Ростоввугілля», Сергій Міхальов.

Станом на сьогодні окупанти так і не змогли нічого запустити у роботу на «Азовмаші».

В січні, як повідомляли російські видання, прийшла заявка від КамАЗу про оренду майнового комплексу маріупольського заводу «Азовмаш» для створення там індустріального парку.

Йдеться про земельні ділянки загальною площею 154,6 га, виробничі та офісні приміщення загальною площею 558,5 тис. кв. метри. Але пізніше КамАЗ від цієї ідеї відмовився, тому що з’ясувалося, що окрім площадок, там немає інших умов: немає інженерних комунікацій, обладнання, верстатів. Все треба закуповувати і відбудовувати. А КамАЗ зараз під санкціями і демонструє збитки, йому не до інвестицій.

Хотіли до кінця року запустити в роботу «Азовелектросталь» - теж не вийшло через відсутність енергозабезпечення.

Що стосується перезапуску виробництва вагонів, про яке так бравурно обіцяв на початку року Колпаков, то з’ясувалося, що для цього немає не тільки умов, а і попиту.

Співзасновник і керуючий партнер ROLLINGSTOCK Agency Олександр Полікарпов зазначав, що «відродження виробництва вантажних вагонів на довгостроковому горизонті може бути неочевидним».

Нагадаємо, що ще до початку російської агресії в РФ добудували армавірський машинобудівний завод, куди до речі також вивозили обладнання та інженерів  із Маріуполя (наприклад, колишній керівник «Азовмашу» Олександр Коленков зараз працює в Армавірі, подекують, саме він займався переманюванням маріупольських інженерів до РФ). Тож маріупольські вагони не потрібні.

Мрії людей, які покладали відповідальність за банкрутство «Азовмашу» на українську владу, про швидке відновлення підприємства «при росії», не виправдались.

Підприємство померло, а люди, які працевлаштувалися туди після початку окупації, займаються виключно переробкою металобрухту.

Фото з російських телеграм-каналів

Зараз колишні пенсіонери «Азовмашу» намагаються отримати довідки на підприємстві про заробітну плату. Це необхідно, щоб оформити пенсію на окупованій території. Але і ГК «Алмаз», і «Азовмаш» відмовляють у видачі довідок. Вся робота з розкрадання майна українського підприємства відбувається неофіційно. Ну а люди залишаються без роботи і без пенсій.

ЧИТАЙТЕ нас в Телеграм-каналі Маріуполь 0629

НАДСИЛАЙТЕ свої повідомлення в Телеграм-бот 0629

ОБГОВОРЮЙТЕ новини в нашій групі Фейсбук - Маріуполь Місто-герой

ДИВІТЬСЯ нас на YouTube