• Головна
  • Директор маріупольського порту відповів на звинувачення слідчих органів, - ДОПОВНЕНО
Ексклюзивний коментар
10:11, 6 травня

Директор маріупольського порту відповів на звинувачення слідчих органів, - ДОПОВНЕНО

Ексклюзивний коментар

«Кому потрібно переслідувати порядних патріотів» - з таким заголовком вийшов пост у фейсбуці виконуючого обов’язки директора Маріупольського морського торговельного порту Ігоря Барського.

Він пояснює судову справу про розкрадання 11,6 млн грн. державних коштів тим, що в українському законодавстві є прогалини, і цими прогалинами користуються слідчі органи, щоб відкривати кримінальні справи.

Наводимо текст Ігоря Барського повністю, без скорочень.

«Стратити не можна помилувати – де поставити кому? Прогалини в українському законодавстві, яких, на жаль, немало, нерідко використовують державні слідчі органи. У тому числі для дивних звинувачень мене - директора Маріупольського порту, причому безпідставних і.. безальтернативних. 1 травня у мене відбувся обшук. А 3 травня розпочалось цькування у всіляких інтернет каналах, щоб дискредитувати мене.

Маріупольський морський торговельний порт, як і весь Маріуполь, після початку повномасштабної агресії росії опинився в неймовірно складних умовах. Працівники порту – це такі самі маріупольці, які були налякані і спантеличені військовими діями, обстрілами і бомбардуваннями, які відбувалися в країні і на околицях міста. Люди вийшли на роботу, навіть оброблялись судна, тобто на території порту було ще безпечно. А от ті хто працювали за межами порту, дехто відмовлялися від виконання завдань. Так, наприклад, усі водії автобусів відмовились виїжджати з автобази у місто, де з перших годин вже було чутно обстріли. 

Інші навпаки – по моїй команді вийшли на роботу навіть у свій вихідний день суботу 26 лютого 2022 року, щоб нарахувати працівникам заробітну платню, як от бухгалтерія.  Завдяки цьому з 28 лютого по 2 березня 2022 року портовики отримували зарплатню. Це було вкрай важливо для людей, які запасалися продуктами і готівкою для виживання у оточеному місті та для виїзду на підконтрольну територію. 

Я одразу підключився до надання допомоги цивільному населенню та військовим. Після того, як не стало електроенергії, ми підключили до підстанції дизель-генератор, чим забезпечили безперебійну роботу портовської їдальні №1. Почали безкоштовно годувати мешканців Приморського району і портовиків. Там же їм видавали хліб, який пекли у їдальні. 

Доставляли маріупольцям водовозкою питну воду, запас якої був у порту, пиломатеріали для приготування їжі на багаттях. При відсутності газу, електрики і води це реально рятувало людей від голоду і обезводнення. Для басейнової лікарні доставляли продукти для хворих і поранених та паливо для дизель-генератора.

Вдень і вночі надавали допомогу військовим. Під обстрілами, ракетними і авіаударами завалювали вулиці бордюрними бетонними стінками, створюючи барикади, щоб не змогли проїхати ворожі танки. Заправляли військову техніку оборонців, передали їм свою, виготовляли станини для кулеметів тощо. Маріупольський порт надавав усю можливу допомогу захисникам і мешканцям міста в обсязі. Усе відбувалось під моїм керівництвом та безпосередньою участю. Пізніше портовики, що проявили себе, отримали державні нагороди і народне визнання. 

Після евакуації наше підприємство опинилось на підконтрольній території в не менш складних умовах. Під час виїзду з блокадного міста загрози жорсткої фільтрації окупантів з перевірками на десятках блокпостах не надавали і найменшої можливості вивезти первісну документацію. Дякували долі, що самі ледве виїхали. А зобов’язання підприємства перед державою, трудовим колективом, кредиторами залишились. 

Тож почалась клопітка робота по відновленню документації і погашенню дебіторської та кредиторської заборгованості. Від дебіторів порт отримував гроші, кредиторам виплачували згідно відновлених документів та зареєстрованих податкових накладних.

Так були відновлені акти виконаних робіт по договору № 20-17/22/65 від 21.02.2022р. Відновлення документів було не заднім числом а поточними датами як дублікати. Роботи по цьому договору були виконані ще в 2021 році, а договір підписано по факту виконання робіт вже у 2022 році, тому що самі роботи не входили у проектну документацію і без виконання робіт не можна було визначити їх вартість. Оплата цих робіт була звичайним погашення кредиторської заборгованості.

 Але ж про це ніхто нічого не говорить. Навпаки, заявляють про якусь розтрату 11,6 млн грн та фіктивні роботи у ствердній формі без доказів. Все це і інше про що говорять у телеграм каналах банальний бруд, який до мене не має ні якого відношення.

Нікого ми не обманювали та нічого не розтрачували. Компетентна і порядна команда порту неодмінно доведе це в суді». 

Сайт 0629 зв'язався з Ігорем Барським, щоб отримати коментар щодо ситуації та додаткові пояснення. І ось що розповів виконуючий обов'язки директора маріупольського порту.

Про договір на додаткові роботи на суму 11,6 млн грн

"Додаткові роботи, які виконує підрядник, ніяким іншим способом, окрім як укласти договір про виконання по факту вже виконаної роботи, наразі не існує, - пояснив Ігор Барський.  - Це ті роботи, які виникають в процесі виконання робіт, але яких в проєкті немає. Как ти заздалегідь підпишеш договір, якщо ти не знаєш, якою саме буде та робота і на яку вартість? Підрядник виконує такі роботи на свій страх і ризик, тому що замовник робіт може відмовитися потім платити. Підрядник ризикував".

Виконуючий обов'язки директора порту пояснив, що роботи на суму 11,6 млн грн (в угоді в системі Прозоро зазначена сума 14 млн грн з урахуванням НДС) були по факту виконані ще у грудні 2021 року. Тобто підрядник, ТОВ "БІНКО "Приазовье", їх виконав, і у порту не було претензій до нього.

"Так були відновлені акти виконаних робіт по договору № 20-17/22/65 від 21.02.2022р. Відновлення документів було не заднім числом а поточними датами як дублікати. Оплата цих робіт була звичайним погашенням кредиторської заборгованості".

Мова йде про будівництво конвеєру  зернового терміналу.

"Конвеєр зернового терміналу не було в проєкті. Порт купив його за власні гроші. Передав підряднику для установки. Проте там не було опор. І ось ці опори для конвеєра і робив додатково підрядник", - пояснив 0629 Ігор Барський.

Як збирається доводити, що роботи були дійсно виконані

В суді буде непросто довести, що роботи по договору дійсно були виконані, оскільки неможливо потрапити зараз на окуповану територію, неможливо провести експертизу на місці. Тож ми спитали директора порту, як він збирається доводити свою правоту у суді.

Ігор Барський пояснив, що його адвокати вже замовили експертизу, надали експертам дефектні акти, а також фотографії. Вони мають засвідчити, що всі роботи по будівництву конвеєра зернового терміналу порту були виконані ще до початку повномасштабного вторгнення.

Банкомат та мільйон гривень

Ігор Барський в коментарі 0629 категорично заперечив, що надавав наказ взламувати банкомат ПУМБа в порту.

Він звертався до банка на початку повномасштабного вторгнення з проханням наповнити банкомати, щоб люди мали можливість отримати зарплату. Портовикам було нараховано зарплат, за словам Барського на суму 25 млн. грн. Проте в банкоматі було максимум 700 тисяч.

"При мені банкомат був цілий. Хоча скажу, що в цей час в Маріуполі вже всі без виключення банкомати були зламані і пограбовані. Я поїхав з міста 22 березня, всіх попередив, що ми формуємо колону і виїжджаємо з Маріуполя. Тож не виключаю, що після того, як я поїхав, банкомат дійсно зламали", - зазначив Ігор Барський.

Сайт 0629 продовжить стежити за цією резонансною справою.

ЧИТАЙТЕ також: Директора маріупольського порту підозрюють у розкраданні 11,6 млн грн. Ексклюзивні подробиці резонансної справи, - ФОТО, ВІДЕО

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Маріуполь
live comments feed...