У Маріуполі розробляють дизайн-код міста
23 лютого в Маріуполі відбувся захід, присвячений зовнішньому вигляду міста: рекламі та вивіскам на вулицях. Проєкт "Реклама без "хламу", який майже півроку діє в Маріуполі, провів відкрите обговорення "Чи потрібен Маріуполю дизайн-код міста?".
У обговоренні взяли участь представники Головного управління містобудування і архітектури (ГУМА), інспекції з благоустрою, зацікавлені підприємці, рекламщики та громадськість Маріуполя, а також онлайн долучилися запрошені фахівці — спеціаліст з питань економічного розвитку та регуляторної політики Любомир Чорній та Головний художник Дніпра Сергій Білопольський.
На заході, представники ГУМА Маріупольської міської ради повідомили про початок роботи над дизайн-кодом Маріуполя.
Дизайн-код - це принципи і правила візуального впорядкування і формування естетики зовнішнього вигляду міста. Завдяки йому вивіски і реклама будуть мати єдиний стиль. Начальник відділу регулювання зовнішньої реклами Анна Тохтамиш відзначила, що дизайн-код служить не для того, щоб створити підприємцям додаткові проблеми, його мета - спростити їх діяльність і зробити її більш зручною, ввівши єдині зрозумілі для всіх правила.
Головний художник Дніпра Сергій Білопольський під час відео-зв'язку поділився досвідом впровадження дизайн-коду у Дніпрі.
За нашими правилами не забороняється розміщувати рекламу в Дніпрі! Ними чітко обумовлюються принципи розміщення рекламних модулів і конструкцій на будівлях: де і яку вивіску можна розміщувати, а яку (наприклад, закриває архітектурні елементи будівлі) - не можна. Ми хочемо, щоб жителям Дніпра відкрилося місто, а не рекламне море.
У місті Дніпро наприкінці 2018 року затвердили дизайн-код (принципи візуальної організації розміщення рекламних засобів, вивісок і табличок на фасадах будівель). І вже у 2019 році на вулиці вийшла інспекція, яка зобов‘язувала підприємців змінювати кричущу рекламу на більш стриману. Великі мережеві компанії самі почали змінювати свої вивіски на ті, які відповідали б правилам та дизайн-коду Дніпра. Головний архітектор Дніпра Сергій Білопольський визначає принцип "правильного" розміщення рекламних вивісок - вони не повинні загороджувати архітектуру міста.
З 2019 року вони не укладають договори на великі вивіски, а ті дозволи, що видали раніше, закінчать свою дію вже через 3 роки.
Тобто через 3 роки Дніпро повністю очиститься від невпорядкованої строкатої реклами та матиме естетичний вигляд, від якого підприємці точно не постраждають", - говорить Сергій Білопольський.
Приклади як мережеві компанії та місцеві магазини в Дніпрі приводять свої вивіски у відповідність до дизайн-коду міста:
Коментарі