Маріупольські стартапи зібрали більше 70 тис. доларів у 2020 році. Як і на чому заробляють у Маріуполі
21 січня в онлайн-форматі відбулася зустріч компаній та організацій IT-сфери Маріуполя, Сєвєродонецька та Краматорська, на якій підбили підсумки 2020 року. Одним з досягнень року стало те, що маріупольські стартапи змогли залучити на свою діяльність 70 тис. доларів.
На конференції "MRPL IT Town" директорка Центру розвитку стартапів "1991 Маріуполь" Єва Бельченко поділилася вагомою подією 2020 року:
Маріупольська міська рада, проєкт USAID "Економічна підтримка Східної України" та ГО "SocialBoost" 11 грудня підписали меморандум про співпрацю при створенні Impact Tech Fund на Сході України — фонд, який фінансово підтримуватиме місцеві стартапи у їх перших кроках.
Ми створюємо Фонд стартапів, який дозволить IT-фахівцям реалізувати свої ідеї. Це відкриває нові можливості для молоді та є ще одним важливим кроком на шляху трансформації економіки Маріуполя", — відзначив на підписанні меморандуму міський голова Маріуполя Вадим Бойченко.
За трохи більше, ніж два роки існування Центру "1991 Маріуполь", у ньому створилися десятки стартапів. Нижче розкажемо про чотири з них, які вже працюють у Маріуполі.
VAHTA
Сервіс обліку та аналітики відвідуваності персоналу та клієнтів, який використовує технологію QR-коду та об'єднує в собі можливості мобільного додатку та CRM-системи. VAHTA може порахувати будь-яку кількість відвідувачів на подіях за допомогою системи сканування QR-коду. Засновник стартапу Матвій Василенко говорить, що ідея створити таку систему контролю, яку не можна було б обдурити, з'явилася після маніпуляцій з підробкою паперових документів відвідуваності на його попередній роботі. Щоб додаток не викликав негативу у працівників, туди додали новини, чат, можливість створювати події і знаходити компаньйонів для них.
InCity
Це бот у Telegram та Viber, який надає жителям актуальну інформацію про заклади, підприємства, послуги та державні установи міста: від ресторану до автомийки, від слюсаря до юриста. Підприємці за окрему плату можуть виводити свій бізнес в "топ". Також проєкт передбачає створення платформи, на якій підприємства міста зможуть сконструювати власного бота-помічника для комунікації з клієнтами. На сьогодні, у чат-боті доступний лише Маріуполь, але надалі розробники планують запустити його в усіх великих українських, а також європейських та американських містах.
inTrain
Cервіс для тих, хто подорожує потягами і відчуває себе некомфортно в купе з незнайомцями. На сайті можна знайти попутників по інтересах та рейтингу (всі користувачі проходять перевірку, тому ви знаєте з ким їдете), спілкуватися в чаті з пасажирами та провідником, а також скористатися кнопкою "SOS", якщо ви в небезпеці.
VYUNKO
Інноваційний сервіс еко-доставки, через який клієнт має змогу замовити широкий спектр товарів та послуг: від ліків та книг до продуктів з магазинів та їжі з ресторанів. Сервіс орієнтований на користувачів та формує список актуальних пропозицій та знижок на основі історії замовлень. Акцент робиться на екологічність: VYUNKO не використовує одноразових приладів, а для упаковки предметів — лише екологічні матеріали. Кур'єри пересуваються на короткі дистанції на велосипедах та самокатах (у тому числі, електричних). Пенсіонерам, людям з інвалідністю та іншим вразливим групам населення планують доставляти продукти безкоштовно.
Коментарі