• Головна
  • Куди зникає маріупольське таксі
17:16, 10 вересня

Куди зникає маріупольське таксі

Таксі в Маріуполі важко викликати і дорого платити. Така ситуація триває майже с початку окупації. Проте останні місяці ситуація помітно погіршується.

Що відбувається на ринку приватних перевезень в Маріуполі, дослідили журналісти 0629.

В Росії – гірше

На території Російської Федерації ситуація з приватними перевезеннями стала погіршуватися набагато раніше. Через війну галузь стала відчувати брак кадрів ще минулого року.

На початку 2024-го на території РФ став дорожчати бензин. І одразу полізли вгору ціни на автоперевезення, в тому числі на послуги таксі.

З січня до травня цього року вартість поїздок на таксі зросла на 30% рік до попереднього року і склала 41,56 рубля за кілометр, пише The Moscow Times з посиланням на дані Росстату.

Як зазначає видання, це набагато вище за річну інфляцію, яка в травні досягла 8,3%. У зв'язку із цим росіяни почали відмовлятися від використання таксі.

"За п'ять місяців кількість таких поїздок країною скоротилася на 2% рік до року, підрахували в T-Data. За цей час середній чек на послугу зріс на 23%, до 351 рубля", - пише видання.

"Споживачі вже звикли до завершення ери дешевого таксі", - заявив голова центру компетенцій Міжнародного євразійського форуму таксі Станіслав Швагерус.

Проте проблеми на цьому не зупинилися – вони стали зростати. 

Після теракту в «Крокусі», в РФ значно посилилися расистські, антимігрантські настрої. Тож мігрантів стали звільняти з медичних закладів, навчальних закладів і з таксі («чистокровних» русскіх дуже дратують мігранти за керомом автівок). З початку року РФ вислала за межі країни 65 тисяч мігрантів, повідомляє «Радіо Свобода. Крим».

Тож брак робочих рук відчувся одразу в комунальній сфері і – на транспорті.

До кінця 2024 року в Росії не вистачатиме близько 130 тисяч водіїв таксі. Про це на сесії Східного економічного форуму повідомив директор із корпоративних відносин та зв'язків з органами державної влади «Яндекс Таксі» Антон Петраков, передає пропагандистське видання РБК.

Дефіцит кадрів, за словами Петракова, зростає, зокрема, через посилення міграційної політики та регулювання діяльності таксі. Через це водії переходять до інших сфер із порівнянними доходами, але меншою кількістю вимог та витрат.

Чим гостріший дефіцит водіїв, тим швидше зростають ціни на таксі, особливо наприкінці року та в піковий годинник, коли попит кратно підвищується, сказав Петраков.

«Ціни зростатимуть, відрізнятимуться рік до року на десятки відсотків. Якщо цю проблему не вирішувати – вона не вирішиться», – уточнив він.

А в Маріуполі і без мігрантів є проблеми

А в Маріуполі на таксі працюють переважно не мігранти, а місцеві. Сотні маріупольців, яких позбавили роботи росіяни, коли розбомбили  промислові підприємства у місті, вимушені були шукати роботу деінде. Ті, хто не хотів або не мав здоров’я працювати на важких роботах не будівництві і мав машину, почав таксувати.

Це давало можливість людям непогано заробляти. Проте особливості маріупольської ситуації полягали у тому, що місто було розірване на райони через порушену комунікацію, дороги, мости. Ремонтувалися переважно центр і Західний мікрорайон. Тому таксисти не хотіли їздити у віддалені райони Маріуполя і погоджувалися, лише якщо брали плату за обидва кінця дороги.

Власне, це ставало проблемою в першу чергу для клієнтів. Скаргами на роботу таксі у Маріуполі заповнені соціальні мережі. 

Зараз ситуація з дорогами покращилася, але з’явилися нові проблеми, які наздогнали Маріуполь від Росії – ціни на пальне почали зростати.

Куди зникає маріупольське таксі, фото-1

За останні три місяці ціни на високооктанові марки пального (98, 100-й бензин) взлетіли на 10-15 рублів за літр. На 95-й – від до 5 рублів за літр.

Звісно, це відбивається на ціні на послуги таксі.

«Протягом дня ціни на проїзд у таксі змінюються. Важко спрогнозувати, скільки буде коштувати поїздка. Наприклад із 17 мікрорайону до лікарні біля мікрорайону Нєвский проїзд 26 липня коштував 32- рублів, а вчора – 317рублів. Від Маріуполя до Білосарайської коси – близько 1800 рублів. Але не вистачає в Маріуполі якісних сервісів», - скаржиться маріупольчанка Наталя Т.

Куди зникає маріупольське таксі, фото-2

А от нові російські правила реєстрації та дозволів для роботи таксистів не дуже вплинули на ринок в Маріуполі. Власне через те, що тут у таксі не працюють мігранти.

Щодо місцевого населення, їм вдається вирішити проблемні питання з легалізацією  - це проблема додаткових витрат, тому що жодний дозвіл в РФ неможливо отримати без корупційної складової. І хоча Маріуполь – це окупована територія України, корупція тут цілком російська. Тож якщо хтось і відмовляється зараз від роботи і шукає інші можливості для заробітку, то виключно через падіння доходності цього бізнесу.

ЧИТАЙТЕ нас в Телеграм-каналі Маріуполь 0629

НАДСИЛАЙТЕ свої повідомлення в Телеграм-бот 0629

ОБГОВОРЮЙТЕ новини в нашій групі Фейсбук - Маріуполь Місто-герой

ДИВІТЬСЯ нас на YouTube

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Маріуполь
live comments feed...