Країна підробок. Як Росія заміняє «Fa» на «Фа». Фоторепортаж із Маріуполя
З початку повномасштабного російського вторгнення Російську Федерацію залишили більше 1500 іноземних брендів. Частина з них пішла з країни-агресорки назавжди, частина - лише призупинила роботу з надією, що колись зможе відновитися в РФ.
Проте чим більше триває війна, тим менше бажання у великих брендів залишатися в Росії. Наприклад, цього літа закрили свої бутіки в центрі Москви декілька з тих, хто намагався не розривати стосунків з РФ і тримав непрацюючі магазини останні 2,5 роки.
За даними російського видання «Комерсант», цього року про закриття трьох московських бутіків заявили у Prada. На початок 2024 року у бренду в Росії залишилося лише шість точок продажу.
Також договори оренди приміщень під бутіки почало розривати російське представництво Chanel, яке на початок війни мало у Росії 17 бутіків, переважно у Москві.
Swatch Group (Breguet, Harry Winston, Omega та Rado) розірвала договори оренди 15 своїх магазинів у Москві, Санкт-Петербурзі та інших містах.
Але ж за роки життя без санкцій росіяни звикли до користування «всєм хорошим». Тож вихід знайшовся. Для тих, хто більш заможний, російський ринок пропонує контрабандний товар, який там сором’язливо називають «паралельним імпортом». Брендові товари закуповують треті країни, де торгівля цими брендами не заборонена. А потім ці треті країни вже як нові власники везуть товар в Росію. Звісно, що і без того недешеві товари стають вдвічі, а то і втричі дорожчими.
Такі ціни не доступні більшості росіян. Не доступні вони і українцям на окупованих Росією територіях. Тож таким людям російський бізнес запропонував інший вихід – підробка, контрафакт.
А щоб бренди не судилися з виробниками підробок, росіяни почали перейменовувати відомі назви на такі ж само, але написані російськими літерами.
Саме це ми і побачили на поличках маріупольських магазинів зараз.
Так замість німецького бренду побутової хімії Fa з’явився російський «Фа».
Замість прального порошку Persil німецької компанії Henkel в Росії почали продавати порошок «Персил».
Німецький бренд Gliss Kur перетворився на «Глисс Кур».
Найсмішніше перетворення ще одного бренду - Syoss. Бренд був заснований у 2008 році під керівництвом німецького гіганта Schwarzkopf & Henkel і в російській транскрипції виявилося дуже складно його переписати. Проте росіяни знайшлися і вигадали якісь дивовижні галочки над літерою Е.
Все, що ви бачите на поличках маріупольських магазинів, маскуючись під імпортні товари, - це підробки. Проте перейменовують російською алітерацією в основному німецькі компанії, бо вони найчастіше позиваються до суду на російських підприємців.
За інформацією російського видання РБК, зараз суди з інтелектуальних суперечок завалені позовами на російський бізнес.
Тож, скоріше за все, кількість «Персилов» та «Палетт» буде лише зростати, а Росія буде і надалі перетворюватися на країну підробок.
ЧИТАЙТЕ нас в Телеграм-каналі Маріуполь 0629
НАДСИЛАЙТЕ свої повідомлення в Телеграм-бот 0629
ОБГОВОРЮЙТЕ новини в нашій групі Фейсбук - Маріуполь Місто-герой
ДИВІТЬСЯ нас на YouTube